آخرین وضعیت احداث متروهای پرند، پردیس و اسلامشهر | cisanews |سیسا نیوز |cisanews |سیسا نیوز

تاریخ خبر: // کد خبر: 23883 // //

آخرین وضعیت احداث متروهای پرند، پردیس و اسلامشهر

آخرین وضعیت احداث متروهای پرند، پردیس و اسلامشهر  مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه آخرین وضعیت احداث متروهای اقماری پرند، پردیس و اسلامشهر را اعلام کرد. به گزارش ایسنا، علی امام در برنامه ای رادیویی در تشریح خطوط مترو اقماری در استان تهران گفت: برای متروی پرند پیشرفت فیزیکی داشته است اما [...]
آخرین وضعیت احداث متروهای پرند، پردیس و اسلامشهر

آخرین وضعیت احداث متروهای پرند، پردیس و اسلامشهر

 
مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه آخرین وضعیت احداث متروهای اقماری پرند، پردیس و اسلامشهر را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، علی امام در برنامه ای رادیویی در تشریح خطوط مترو اقماری در استان تهران گفت: برای متروی پرند پیشرفت فیزیکی داشته است اما متاسفانه مشکل منابع نقدینگی داریم چون کل بودجه اش مانند داخل شهر تهران از شهرداری نیست و بودجه اش فقط دولتی است و دولت هم به خاطر محدودیت ها عددهای کوچکی را در بودجه سنواتی کشور تخصیص می دهد. آنجا حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد و اگر فشرده کار شود یکساله به اتمام می رسد و مردم بهره مند شوند.
وی درباره مترو پردیس گفت: متولی متروی پردیس شرکت عمرانی شهر جدید پردیس است و قرار بود تا پایان سال ۹۸ کلنگ زنی اش زده شود که این کار انجام نشده و زمان خواهد برد.
وی ادامه داد: اجرای متروی اسلامشهر در سال ۹۸ آغاز شد و در حال حفاری است و نهایتا به انتهای خط ۳ مترو تهران در ایستگاه آزادگان وصل خواهد شد. مجری آن شهرداری اسلامشهر است و حداکثر ظرف چهار سال آینده اگر مشکلی پیدا نکنند بتوانند متروی اسلامشهر را بهره برداری برسانند.
مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه خط ۶ و ۷ متروی تهران را در دست تکمیل داریم، در خصوص این دو خط گفت: خط ۶ و ۷ هردو از جنوب شرق تهران شروع می شوند. خط ۶ از دولت آباد در منطقه ۲۲ شروع می شود و با طی ۳۲ کیلومتر مسیر و نهایتا ۲۷ ایستگاه به حدود منطقه سولقان در شمال منطقه ۵ می رسد. خط ۷ نیز ۲۷ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه است و از ورزشگاه تختی در بزرگراه بسیج شروع می شود و نهایتا تا میدان کتاب در سعادت آباد گسترش خواهد یافت.
وی افزود: در دوسال گذشته بخش هایی از این دو تا خط افتتاح شده است. ۲۲ کیلومتر از خط ۷ با یازده ایستگاه افتتاح شده از ایستگاه بسیج تا میدان صنعت در دست بهره برداری است ولی همه ایستگاه هایش بهره برداری نشده و دارد راه اندازی می شود. حداقل چهار ایستگاه دیگر را در سال ۹۹ وارد مدار بهره برداری خواهیم کرد. ایستگاه های شهید محلاتی و قیام و بوستان گفتگو و برج میلاد هستند.
وی ادامه داد: در خط ۶، ده کیلومتر جنوبی اش در سال ۹۸ افتتاح شد حدفاصل میدان امام حسین تا دولت آباد با پنج ایستگاه تا به حال بهره برداری شده است و این قسمت جنوبی این خط به سمت شمال توسعه پیدا خواهد کرد و محدوده بین ایستگاه دانشگاه تربیت مدرس تا ایستگاه شهید ستاری با شش ایستگاه وارد مدار بهره برداری می شود. ایستگاه تربیت مدرس، شهرک آزمایش، مرزداران، یادگار امام، شهید اشرفی اصفهانی و شهید ستاری که در منطقه ۲ و ۵ است. همچنین در خط ۳ مترو ایستگاه میدان اقدسیه افتتاح نشده و در برنامه شش ماه اول امسال است تا راه اندازی شود.

تاریخ: ۹۹/۰۱/۰۳
منبع:
https://www.isna.ir/news/99010300910

خبر جدید  نحوه مدیریت و عملکرد سیستم های پیچیده الکترونیکی در تونل نیایش

آخرین اخبار انجمن های علمی

اخبار ویژه

آرشیو

پربازدید

بایگانی شمسی

آمار بازدید وبسایت

  • 0
  • 514
  • 155
  • 734
  • 254
  • 5,529
  • 14,358
  • 278,116
  • 461,102
  • 91,770
  • 19,684
  • 15,063
  • 1
  • فروردین ۲۱, ۱۳۹۹