برگزاری نشست هم اندیشی از سوی معاونت آموزشی دانشگاه | خبرخوان انجمن های علمی ایران |خبرخوان انجمن های علمی ایران

تاریخ خبر: // کد خبر: 16379 // //

برگزاری نشست هم اندیشی از سوی معاونت آموزشی دانشگاه

برگزاری نشست هم اندیشی از سوی معاونت آموزشی دانشگاه به دعوت معاونت آموزشی دانشگاه، نشست «هم اندیشی در خصوص فرآیند ارتقا و تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی (از منظر آموزشی)»، بیست و هشتم خردادماه ۱۳۹۸ در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) برگزار شد. در این نشست که به منظور تبیین ضوابط اجرایی ماده ۲ [...]
برگزاری نشست هم اندیشی از سوی معاونت آموزشی دانشگاه

برگزاری نشست هم اندیشی از سوی معاونت آموزشی دانشگاه

به دعوت معاونت آموزشی دانشگاه، نشست «هم اندیشی در خصوص فرآیند ارتقا و تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی (از منظر آموزشی)»، بیست و هشتم خردادماه ۱۳۹۸ در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) برگزار شد.
در این نشست که به منظور تبیین ضوابط اجرایی ماده ۲ (بخش آموزشی) آیین نامه ارتقاء و انجام هماهنگی های لازم در خصوص اجرای آن برگزار شد، معاون آموزشی، دبیر هیات ممیزه، دبیران کمیته منتخب و معاونین آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده ها شرکت داشتند.
در این نشست ابتدا دکتر واحدی (معاون آموزشی)، ضمن اشاره به اهمیت جایگاه آموزش در ارتقای کیفیت و برند دانشگاه علم و صنعت ایران، به بیان نکات مهم موارد آموزشی در آیین نامه ارتقاء و تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی، از جمله امتیازات بخش های نظم و انضباط آموزشی، کمیت و کیفیت آموزش و نحوه گردش کار مربوطه برای محاسبه امتیازات پرداخت. دکتر واحدی ضمن بیان ظرفیتهای موجود در آیین نامه ارتقاء، همچنین توضیحاتی درخصوص روند استخراج شاخص های آموزشی اساتید و نحوه ارائه آن در جلسه هیات ممیزه، ارائه کرد.
سپس دکتر شکریه (دبیر هیات ممیزه دانشگاه)، به سابقه کم توجهی به مقوله آموزش در فرآیندهای ارتقاء و تبدیل وضعیت، اشاره و تاکید کرد: آموزش باید به عنوان یکی از مولفه های مهم آیین نامه ارتقاء، بطور دقیق مورد توجه قرار گیرد و دانشکده ها می بایست در این زمینه نقش فعالی ایفا کنند.
در ادامه، شرکت کنندگان در این نشست نیز نقطه نظرات خود را در زمینه های مختلف به شرح زیر ارائه نمودند:

  • امکان نظر خواهی از اساتید مجرب و خوش سابقه آموزشی

  •  اهمیت زمان گرفتن بازخوردهای ارزیابی از دانشجویان

  •  در نظر گرفتن تنوع درسی اساتید در ارزشیابی

  • استفاده از نظرات دانشجویان برای استخراج ارزیابی نظم و انضباط اساتید

  •  امکان پوشش دهی امتیازات آموزش در بخش پژوهش و بالعکس

  •  شفاف سازی ملاک ها و نمره های ارزشیابی

  •  انجام ارزیابی در بازه های مختلف دانشجویی و فارغ التحصیلی

  •  استفاده از آیین نامه جدید ارزیابی آموزشی برای پرونده های مطرح در هیات ممیزه

  •  اطلاع رسانی به دانشجویان در خصوص اهمیت نقطه نظرات آنها

  •  رسیدگی به شکایات دانشجویان

  •  بررسی مشکلات اساتید جوان در خصوص اخذ درس

  •  انجام ارزیابی ها در بازه سه ساله بجای یکسال

  • اعلام برنامه آمادگی استاد برای برنامه ریزی بهتر آموزش.

در انتها از سوی معاونت آموزشی اعلام گردید که فرمهای ارزیابی دانشجویان در دست بازنگری است که پس از تصویب مراجع ذیربط و تائید آن در هیات ممیزه دانشگاه، مراتب به دانشکده ها اطلاع رسانی خواهد شد.
Sapp.ir/iust_iran
 

خبر جدید  ارتقای علمی سه عضو هیات علمی دانشگاه تصویب شد

آخرین اخبار انجمن های علمی

اخبار ویژه

آرشیو

پربازدید

بایگانی شمسی

آمار بازدید وبسایت

  • 0
  • 215
  • 24
  • 203
  • 54
  • 3,138
  • 14,079
  • 149,105
  • 229,075
  • 65,354
  • 13,015
  • 10,676
  • 1
  • مرداد ۱, ۱۳۹۸