تعریف و اهداف طرح | خبرخوان انجمن های علمی ایران |خبرخوان انجمن های علمی ایران

تاریخ خبر: // کد خبر: 16792 // //

تعریف و اهداف طرح

دانش و دانایی ملی، رکن اصلی پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای محسوب شده و نظام آموزشی هم گذرگاه نیل به دانایی ملی به شمار می‌آید. مهم‌ترین نهاد در امر آموزش و تربیت نیروی انسانی در سطوح عالی، دانشگاه است که وظیفه تأمین نیروی انسانی متعهد و متخصص در عرصه‌های علم و فناوری و در [...]
تعریف و اهداف طرح

دانش و دانایی ملی، رکن اصلی پیشرفت و توسعه هر جامعه‌ای محسوب شده و نظام آموزشی هم گذرگاه نیل به دانایی ملی به شمار می‌آید. مهم‌ترین نهاد در امر آموزش و تربیت نیروی انسانی در سطوح عالی، دانشگاه است که وظیفه تأمین نیروی انسانی متعهد و متخصص در عرصه‌های علم و فناوری و در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی را به عهده دارد. دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان یکی از دانشگاه‌های تراز اول در کشور و پیشرو در منطقه، در راستای نیل به اهداف ترسیم شده، ارتقای کیفیت نظام آموزشی و مولفه‌های بنیادین آن را جزء اولویت‌های خویش می‌داند. البته مولفه‌های اصلی نظام آموزشی عبارتند از: دانشجو، محتوای درسی و آموزشی، امکانات سخت‌افزاری و استاد. در این بین، نقش اساتید در بین مولفه‌های مذکور نقشی بی‌بدیل و بسیار تاثیرگذار است. در این راستا، آیین‌نامه ارزیابی فعالیت‌های آموزشی اعضای هیات علمی برای ﺗﺤﻘﻖ اﻫـﺪاف راﻫﺒـﺮدی دانشگاه، به منظور تبیین شاخص‌های آموزشی مورد نظر و تثبیت نظام ارزیابی آموزشی سالانه و متعاقب آن پاسداشت و تکریم مساعی و کوشش‌های سرآمدان آموزشی، تدوین شده است. به طور مشخص، اهداف زیر را می‌توان برای تدوین این آیین‌نامه در نظر گرفت:

تثبیت و تعمیق ارزش‌ها و شاخص‌های آموزشی

افزایش بهره‌وری آموزشی در دانشگاه

تمهید شرایط رشد و تعالی و ایجاد انگیزه برای اعضای هیأت علمی 

استقرار نظام ارزیابی جامع آموزشی در قالب امتیاز آموزشی 

تعیین سرآمدان آموزشی وتجلیل از آنه

خبر جدید   برگزاری نهمین دوره مجمع کمیته دانشجویی انجمن مهندسی شیمی ایران
برچسب های خبر: ,,,

آخرین اخبار انجمن های علمی

اخبار ویژه

آرشیو

پربازدید

بایگانی شمسی

آمار بازدید وبسایت

  • 0
  • 1,582
  • 109
  • 1,285
  • 88
  • 8,144
  • 15,108
  • 89,451
  • 244,688
  • 67,324
  • 13,797
  • 11,145
  • 1
  • شهریور ۳, ۱۳۹۸