توسعه فناوری بوی نو دادن خودرو | cisanews |سیسا نیوز |cisanews |سیسا نیوز

تاریخ خبر: // کد خبر: 26377 // //

توسعه فناوری بوی نو دادن خودرو

شعار سال: در برخی خودروها اگر جنس مواد به کار رفته داخل کابین خوب نباشد این بوی خوب خودروی جدید به یک عذاب تبدیل می‌شود و تا مدت‌ها با شما خواهد بود. به همین دلیل مجبور هستید به خوشبوکننده‌ها متوسط شوید که معمولا هم حریف این بوی مزاحم نخواهند شد. شاید شوخی به نظر [...]
توسعه فناوری بوی نو دادن خودرو

شعار سال: در برخی خودروها اگر جنس مواد به کار رفته داخل کابین خوب نباشد این بوی خوب خودروی جدید به یک عذاب تبدیل می‌شود و تا مدت‌ها با شما خواهد بود. به همین دلیل مجبور هستید به خوشبوکننده‌ها متوسط شوید که معمولا هم حریف این بوی مزاحم نخواهند شد.

شاید شوخی به نظر برسد اما یک سری افراد در بخش بویایی شرکت آئودی فعالیت می‌کنند. به نوعی این خودروساز آلمانی سعی دارد تا محصولاتش زمانی که به دست مشتری می‌رسد بهترین بو را بدهد پس برای این کار یک سری افراد را استحدام کرده است. با این وجود شاید بتوان گفت این شغل یکی از پوچ‌ترین مشاغل است اما احتمالا آئودی حقوق خوبی به این افراد می‌دهد.

عطر و بوی پلاستیکی ، احتمالاً سمی که در وسایل نقلیه تازه از خط مونتاژ باقی مانده ، بیشتر از بویخودروی جدید ساخته شده است. اما آئودی با بکارگیری تیمی از دانشمندان شدیدترین (و طنزآمیزترین) رویکردبوی ماشین جدید را اتخاذ کرده است. البته این طرز فکر آئودی کاملا قابل ستایش است و میزان اهمیت به رضایتمندی مشتری را نشان می‌دهد.

خبر جدید  اختراعی برای تبدیل آب‌های پسماند به آب سالم
استخدام شیمیدان‌ها

طبق گفته یک مطلع، مرکز کنترل کیفیت شرکت آئودی ظاهراً شیمیدان‌هایی را استخدام کرده است که ادعا می‌کنند از سال ۱۹۸۵حس بویایی عملکردی دارند.این دانشمندان روی بوی فضای داخلی خودروهای آئودی کار می‌کنند و تمرکز زیادی روی مواد اولیه جدیدی که به کار می‌رود دارند زیرا آئودی بوی خوب را بخشی اساسی از راحتی مشتری می‌داند.در نوک این هرم سلسله مراتب رفاه مشتری است و درست بو نیز در همینجا قرار دارد.

گفته می‌شود که اگر مشتری احساس ناخوشایندی از بوی داخل کابین داشته باشد دیگر هرچقدر راحتی کابین بالا باشد آن حس خوب را دریافت نمی‌کند. او از استرس ناشی از بوی بیش از حد تحریک شده است. بوها از مقیاس ۱ (بی بو) به ۶ (غیرقابل تحمل) طبقه‌بندی می‌شوند. شیشه ، سرامیک و فلزات اغلب با توجه به اینکه یک جزء اصلی وسیله نقلیه هستند، و سایر مواد نیز باید در زیرگروه یکی از چهار مورد بالا قرار بگیرند.

خبر جدید  بيست و دومين نمايشگاه بين المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي ايران

این تیم همچنین پس از بازرسی اولیه، خودروها را به طور تصادفی از ناوگان و نمایشگاه‌ها بیرون می‌کشد تا مطمئن شود که بوی جدید از آنجا که خودرو کنترل کیفیت کارخانه را ترک نکرده، خالی نشده است.این دانشمندان بوی مواد اولیه را تست می‌کنند. قطعاتی مانند فرمان در اجاق‌ها قبل از بوکردن گرم می‌شود، یا اینکه لامپ‌ها را روی شیشه شیشه قرار می‌دهند. این کار برای این انجام می‌شود که قطعات خودرو در فصل تابستان و هنگامی که هوا گرم است بوی مصاعدی داشته باشند.

تیم بو!

نام رسمی این تیم متأسفانه تیم بینی نیست! درعوض ، آنها در گروه وسیع تریبا نام تیم بوی آئودی قرار دارند. اماتیم بوی آئودی ، به طور کلی به عنوان “تیم بینی” شناخته می‌شود و بوی مداوم و خوشایند در خودروهای آئودی تضمین می‌کند. در نتیجه هیچ فرصتی برای قطعات پلاستیکی که بوی نامطبوع تولید می‌کنند وجود ندارد.

خبر جدید  عجیب‌ترین پیش‌بینی‌ها برای گوشی‌های هوشمند در آینده

اگر بخواهیم به پروسه کلی انجام کار اشاره کنیم به شکل زیر خواهد بود:

ابتدا بوی هوا در کل خودرو آزمایش می‌شود.

سپس قسمت‌هایی که عمدتا مسئول این بو هستند جداگانه شناسایی می‌شوند.

مرحله بعدی این است که بفهمیم کدام ماده‌(ها) در آن قسمت مسئول بو است.

پس از بهبود مواد‌(ها) ، تأثیر این مرحله روی قسمت مورد آزمایش قرار می گیرد.

سرانجام بوی ماشین با قطعات بهبود یافته تحلیل می‌شود.

این فرایند کاملا معقول و البته تلاش تیم آئودی ستودنی است. اما باید اعتراف کنیم که تماشای دانشمندان در حین انجام این عمل عجیب خنده‌دار است.

شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری گسترش نیوز ،تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۹،کدخبر: ۱۰۹۱۶۸ ،www.gostaresh.news

آخرین اخبار انجمن های علمی

اخبار ویژه

آرشیو

پربازدید

بایگانی شمسی

آمار بازدید وبسایت

  • 0
  • 312
  • 73
  • 1,397
  • 155
  • 7,899
  • 21,436
  • 329,927
  • 563,293
  • 113,036
  • 22,168
  • 16,984
  • 1
  • مرداد ۱۸, ۱۳۹۹