حفاری تونل غربی خط ۲ قطار شهری اصفهان در حال انجام است | خبرخوان انجمن های علمی ایران |خبرخوان انجمن های علمی ایران

تاریخ خبر: // کد خبر: 16444 // //

حفاری تونل غربی خط ۲ قطار شهری اصفهان در حال انجام است

حفاری تونل غربی خط ۲ قطار شهری اصفهان در حال انجام است  مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: روند ساخت ایستگاه‌ها و عملیات حفاری تونل خط ۲ قطارشهری اصفهان با سرعت در حال انجام است.محمدرضا بنکدار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای عملیات حفاری ۲۰۰ متر از تونل خط ۲ قطار [...]
حفاری تونل غربی خط ۲ قطار شهری اصفهان در حال انجام است

حفاری تونل غربی خط ۲ قطار شهری اصفهان در حال انجام است
 مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: روند ساخت ایستگاه‌ها و عملیات حفاری تونل خط ۲ قطارشهری اصفهان با سرعت در حال انجام است.


محمدرضا بنکدار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای عملیات حفاری ۲۰۰ متر از تونل خط ۲ قطار شهری اصفهان افزود: حفاری و ساخت پنج ایستگاه در حال انجام است و عملیات عمرانی این ایستگاه‌ها با قدرت و به صورت ۲ نوبت در طول ۲۴ ساعت شبانه روز انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: کار ساخت ایستگاه های خط دوم قطارشهری اصفهان از سال ۹۶ آغاز شده و حفاری تونل غربی خط از اسفند سال گذشته و همچنین حفاری تونل شرقی خط نیز از خرداد امسال آغاز شد.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان تصریح کرد: دستگاه مکانیزه حفار تونل، تا کنون بیش از ۲۰۰ متر از تونل غربی این خط را حفاری و سگمنت‌گذاری کرده و طول حفاری تونل شرقی نیز در هفته جاری به ۵۰ متر رسیده است.
وی بیان کرد: خط دوم قطارشهری اصفهان به طول حدود ۲۴.۷ کیلومتر دارای ۲۳ ایستگاه است که در مرحله نخست بهره برداری، حد فاصل ایستگاه دارک شهرک امام حسین (ع) تا ایستگاه مدرس نجفی در کهندژ به طول ۱۶ کیلومتر بهره‌برداری خواهد شد.
بنکدار با بیان اینکه تی بی ام مورد استفاده قرار گرفته شده در خط یک قطارشهری، در خط دوم پس از مونتاژ و خرید تیغه برشی، مورد استفاده قرار گرفت، ادامه داد: بر اساس مطالعات و نظرات کارشناسان خط، حفاری مکانیزه تونل خط دوم قطارشهری اصفهان از شرق اصفهان به صورت تونل دوچشمه در مسیر ایستگاه دارک شهرک امام‌حسین (ع) تا میدان امام علی (ع) با دو دستگاه تی‌بی‌ام انجام می‌شود.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان به تجهیزاتی که در این حوزه مورد استفاده قرار گرفته اشاره کرد و افزود: عملیات عمرانی تونل غربی پس از خرید دو دستگاه کاترهد (تیغه برشی) تی‌بی‌ام خط دوم قطارشهری اصفهان و نصب آن بر ماشین مکانیزه حفار، اسفند سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود و حفاری تونل شرقی، همزمان با عید سعید فطر آغاز شد.
وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است به زودی از سمت غرب شهر اصفهان به سمت میدان امام علی (ع)، حفاری تونل به صورت تک چشمه انجام گیرد که این حفاری از ایستگاه مدرس نجفی در کهندژ تا میدان امام علی (ع) با یک تی بی ام تک چشمه به قطر ۹ متر انجام خواهد شد.
بنکدار اظهار داشت: همزمان با حفاری تونل، حفاری و ساخت ایستگاه‌های خط دوم قطارشهری در جبهه‌های مختلف انجام می‌شود و هم‌اکنون فعالیت عمرانی پنج ایستگاه دارک (شهرک امام حسین (ع))، زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی و لاله خط دوم قطارشهری اصفهان در حال اجراست.
عملیات حفاری تونل خط ۲ قطار شهری اصفهان با بیش از ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار اسفند سال گذشته در محل ایستگاه مترو دارک این کلانشهر آغاز شد.
طول خط ۲ قطار شهری اصفهان ۲۴ کیلومتر و ۷۵۰ متر است و از شهرک امام حسین (ع) در خیابان زینبیه آغاز می‌شود و از میدان قدس، میدان امام (ره)، خیابان‌های فلسطین و آمادگاه و میدان امام حسین (ع) می‌گذرد و سپس به سمت غرب، خیابان طالقانی و در نهایت به خیابان کهندژ و خمینی شهر ختم می‌شود.
خط ۲ قطار شهری اصفهان به عنوان خط غربی – شرقی دارای ۲۳ ایستگاه است و پیش بینی می‌شود این خط تا سال ۱۴۰۲ بهره برداری کامل شود.
در زمان حاضر چهار ایستگاه از خط ۲ قطار شهری توسط پیمانکاران در حال ساخت و ساز است.
خط یک قطار شهری که از شمال اصفهان آغاز شده است پس از طی مسیری به طول ۲۰٫۲ کیلومتر به پایانه مسافربری صُفه در جنوب این شهر می‌رسد و در آن ۲۰ ایستگاه وجود دارد.
نخستین مرحله خط یک قطار شهری مهر سال ۹۴ افتتاح و مرحل پایانی و تکمیلی آن تیر امسال بهره برداری شد

تاریخ: ۹۸/۰۴/۰۲
منبع:
https://www.irna.ir/news/83365550

خبر جدید  آخرین مهلت ارسال ایده های برتر به مرکز رشد دانشگاه علم وصنعت ایران پایان فرودین ماه ۹۸ اعلام شد

آخرین اخبار انجمن های علمی

اخبار ویژه

آرشیو

پربازدید

بایگانی شمسی

آمار بازدید وبسایت

  • 0
  • 549
  • 16
  • 1,940
  • 63
  • 12,569
  • 40,271
  • 145,799
  • 306,757
  • 70,907
  • 15,377
  • 12,033
  • 1
  • مهر ۲۹, ۱۳۹۸