گزارش کوتاه "سیاست های فرهنگی در دانشگاه های دولتی ایران" | خبرخوان انجمن های علمی ایران |خبرخوان انجمن های علمی ایران

تاریخ خبر: // کد خبر: 16639 // //

گزارش کوتاه “سیاست های فرهنگی در دانشگاه های دولتی ایران”

گزارش کوتاه “سیاست های فرهنگی در دانشگاه های دولتی ایران”  | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۴/۱۱ |  دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی منتشر کرد: مشخص‌کردن نسبت میان سیاست‌های فرهنگی مندرج در اسناد بالادستی با واقعیت­ رفتارها و نگرش‌های فرهنگی – اجتماعی دانشجویان، شناسایی ارزیابی مدیران فرهنگی از برنامه­ ها واقدامات فرهنگی به اجرا [...]
گزارش کوتاه “سیاست های فرهنگی در دانشگاه های دولتی ایران”

گزارش کوتاه “سیاست های فرهنگی در دانشگاه های دولتی ایران” ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۴/۱۱ | 
دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی منتشر کرد: مشخص‌کردن نسبت میان سیاست‌های فرهنگی مندرج در اسناد بالادستی با واقعیت­ رفتارها و نگرش‌های فرهنگی – اجتماعی دانشجویان، شناسایی ارزیابی مدیران فرهنگی از برنامه­ ها واقدامات فرهنگی به اجرا درآمده در دانشگاه و آگاهی از نظرات مطلعان کلیدی درباره وضعیت فرهنگی دانشگاه‌های کشور از دیگر اهداف این پژوهش است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم؛ به نقل از گزارش کوتاه پژوهش، این کتاب توسط دکتر فاطمه جواهری عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در نود و یک صفحه و در پنج فصل، درباره سیاست های فرهنگی دانشگاه های دولتی کشور به رشته تحریر در آمده است. این نوشتار توسط انتشارات دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم منتشر شده است.
این گزارش متمرکز به بررسی، تحلیل و ارزیابی سیاست های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های کشور بر اساس دو معیار اساسی یعنی ماموریت و وظایف فرهنگی تعریف شده و برای دانشگاه ها بر اساس اسناد بالادستی و واقعیت های موجود در فضای فرهنگی
و اجتماعی دانشگاه های کشور ترسیم شده است. مولف از رهگذر تحلیل اسناد بالادستی، فراتحلیل داده های موجود در زمینه نگرش دانشجویان به فعالیت های فرهنگی دانشگاه و مصاحبه با مدیران و مسئولان و صاحب نظران فرهنگی دانشگاه ها درصدد است تا به این سئوال ها پاسخ دهد:
۱.اولویت ها و اهداف سیاست های فرهنگی در دانشگاه های کشور بر اساس اسناد و مقررات موجود کدام است؟
۲.چه نسبتی میان اهداف و انتظارات مندرج در سیاست های فرهنگی و واقعیت های اجتماعی وجود دارد؟
۳.مدیران و مجریان فرهنگی در دانشگا های کشور، وضعیت فرهنگی دانشگاه ها را چگونه ارزیابی می کنند؟
۴.صاحب نظران و مطلعان کلیدی، وضعیت سیاست های فرهنگی در دانشگاه های کشور را چگونه تحلیل می کنند؟
در بخشی از این گزارش آمده است: “شاید پیش از تمرکز بر طراحی سیاست های فرهنگی که جامعه دانشجویی را نشانه می رود، بهتر باشد اصلاح سیاست های کلان توسعه آموزش عالی مورد تجدید نظر قرار گیرد و نهاد علم بدون آنکه در چنبره الزامات اقتصادی و سیاسی محصور شود، بتواند نقش اصلی خود یعنی تربیت نسلی متخصص، متعهد و فرهیخته را به انجام برساند. در این راستا می بایست به تثبیت نظام استاد-شاگردی بیشتر بها داد، زیرا استاد مهمترین رکن تربیت علمی-فرهنگی دانشجو است.”

خبر جدید  حرکت به سمت تحقق دانشگاه کار آفرین، پیش نیاز حل بیکاری در بین جوانان است.

آخرین اخبار انجمن های علمی

اخبار ویژه

آرشیو

پربازدید

بایگانی شمسی

آمار بازدید وبسایت

  • 0
  • 1,582
  • 109
  • 1,285
  • 88
  • 8,144
  • 15,108
  • 89,451
  • 244,688
  • 67,324
  • 13,797
  • 11,146
  • 1
  • شهریور ۳, ۱۳۹۸